15 cech wysokiej jakości menedżera

Nie każdy nadaje się na menedżera.

Tak, każdy może się tego nauczyć, ale istnieją pewne cechy osobowości, które musi posiadać menedżer. To właśnie one odróżniają dobrych menedżerów od tych gorszych.

Jeśli jesteś menedżerem, czy regularnie dążysz do doskonalenia się, czy też zakładasz, że już to osiągnąłeś? Najlepsi menedżerowie wiedzą, że zawsze mogą zrobić coś lepiej, zawsze rozwijają swoje umiejętności i zawsze uczą się czegoś nowego. Ta postawa jest następnie przekazywana ich pracownikom, tworząc silną i wysoką podstawę morale dla współczesnego biura.

Sprawdź tę infografikę, która mówi o kilku cechach, które wiele osób uważa za ważne u menedżera.

Źródło - https://hrdailyadvisor.blr.com/infographic/traits-of-a-good-manager-infographic/

Niezależnie od stylu zarządzania, ważne jest, aby skupić się na swoich pracownikach i traktować ich w sposób, który sprawia, że czują się doceniani i wspierani. Dla wielu jest to naturalny proces, ponieważ wynika bezpośrednio z ich cech osobowości, ale inni mogą potrzebować nieco cięższej pracy.

Sprawdźmy kilka kluczowych cech, które musi posiadać każdy wysokiej jakości menedżer.

  1. Bezstronność - Bycie bezstronnym przez cały czas jest kluczowe. Nie możesz być postrzegany jako osoba opowiadająca się po którejś ze stron lub faworyzująca jedną osobę kosztem drugiej. Należy trzymać się faktów!
  2. Okazuje szacunek - Dobry menedżer jakości okazuje szacunek wszystkim, pracownikom, kolegom, innym menedżerom oraz klientom.
  3. Potrafi odczytać język ciała i wskazówki niewerbalne - Umiejętność czytania między wierszami jest kluczowa dla menedżera.
  4. Dobry słuch acz - Istnieje duża różnica pomiędzy słyszeniem a słuchaniem. Dobry menedżer zna tę różnicę i wykorzystuje ją cały czas.
  5. Troska - Oznacza to, że zależy Ci nie tylko na pracy i sukcesie firmy, ale także na Twoich pracownikach.
  6. Wzór do naśladowania - Dobrej jakości menedżer działa jako wzór do naśladowania, robiąc dokładnie to, co mówi, że będzie robił i dając przykład innym.
  7. Koncentruje się na nauce i rozwoju - Żaden menedżer nigdy nie jest kompletny, a to oznacza ciągłe uczenie się i rozwój. Oczywiście, ten nawyk powinien być przekazywany również pracownikom.
  8. Wsparcie - Dobry menedżer zawszewspiera swoich pracowników.
  9. Wiedza - To oczywiste, że trzeba znać się na rzeczy, a to oznacza również, że zawsze trzeba się uczyć i czytać więcej.
  10. Umiejętności komunikacyjne - Wysokiej jakości umiejętności komunikacyjne są niezbędne dla menedżera, który będzie musiał komunikować się z wieloma różnymi osobami w wielu różnych sytuacjach.
  11. Pozytywne nastawienie - Kiedy menedżer daje pozytywny przykład, reszta podąża za nim. Zapewnia to wysokie morale i wspaniałą atmosferę w biurze.
  12. Umiejętność podejmowania decyzji - Oczywiście, menedżerowie muszą podejmować decyzje i dobrej jakości menedżer może to robić z pewnością siebie i łatwością.
  13. Umiejętność radzenia sobie zkryzysem - Od czasu do czasu mogą zdarzyć się trudne sytuacje. Dobry menedżer zachowuje spokój i radzi sobie z tym, co trzeba.
  14. Przystępny - Pracownicy muszą czuć, że mogą zwrócić się do swojego menedżera, aby porozmawiać o wszystkim, co ich trapi.
  15. Pewny swoich umiejętności - Ponownie, sprowadza się to do bycia wzorem do naśladowania. Jeśli jesteś pewny swoich umiejętności, inni będą motywowani i inspirowani twoim przykładem.

Jak wiele z tych cech posiadasz?